.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیش بینی احمدی نژاد درباره اوباما چه بود؟

«بعید می‌دانم اجازه دهند اوباما بیاید و ریس جمهور شود. مناسبات قدرت در آمریكا مشخص است. آنها در قدرت بسیار خشن عمل می‌كنند و رای مردم تضمین شده نیست».
شهاب نیوز: در حالی که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران طی ماه‌های گذشته به کرات در مصاحبه‌های خارجی خود تاکید کرده است «نخواهند گذاشت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا شود»؛ این نامزد سیاهپوست سرانجام با فاصله‌ای بسیار زیاد و بی‌سابقه با جان مک‌کین رقیب جمهوری خواه خود راهی کاخ سفید شد.

بر اساس آخرین نتایج اعلام شده تا ساعت 18:00 عصر چهارشنبه به وقت تهران؛ باراک اوباما توانسته است 349 رای کالج الکتورال و جان مک‌کین فقط 147 رای کالج الکتورال را به دست آورد. با شمارش نهایی آرای 3 ایالتی که باقی مانده است (کارولینای شمالی، جرجیا، میسوری) اوباما به احتمال بسیار زیاد نهایتاً با 364 و مک‌کین با 173 رای کالج الکتورال، دفتر رقابت‌های انتخاباتی این دوره را به نفع دموکرات‌ها به پایان خواهند رساند.

بنا بر این گزارش؛ انتخاب باراک اوباما نخستین فرد سیاهپوست به ریاست جمهوری آمریکا در حالی شکل واقعیت به خود گرفته است که محمود احمدی‌نژاد طی ماه‌های گذشته بارها تاکید کرده بود «نمی‌گذارند» او راهی کاخ سفید شود.

نخستین پیش‌گویی آقای احمدی‌نژاد در این زمینه مربوط به مصاحبه با روزنامه ال‌پائیس چاپ اسپانیا در اسفند سال 86 است که گفت: «بعید می‌دانم اجازه دهند اوباما بیاید و ریس جمهور شود. مناسبات قدرت در آمریكا مشخص است. آنها در قدرت بسیار خشن عمل می‌كنند و رای مردم تضمین شده نیست».

احمدی‌نژاد پس از آن مصاحبه به کرات بر «پیش‌بینی» فوق تاکید کرد تا آن جا که اردیبهشت‌ماه امسال طی یک کنفرانس خبری در دهلی‌نو خطاب به خبرنگار انگلیسی گفت: «آیا فكر می‌كنید در آمریكا اجازه می‌دهند كه یك سیاهپوست رییس جمهوری شود؟ فكر نمی‌كنم كه اجازه دهند، اوباما رییس جمهور شود . انتخابات در آمریكا بطور طبیعی به سمتی خاص هدایت می‌شود».

این «پیش بینی» که بازتاب قابل توجهی در رسانه‌های خارجی یافت به قدری در محافل داخلی سر و صدا کرد که یکی از مقامات کلیدی دولت نهم در گفتگویی با یک رسانه داخلی یادآور شد: دکتر احمدی‌نژاد معتقد است که نمی‌گذارند اوباما رئیس‌جمهور شود. او البته دلایل این پیش‌بینی خود را به ما نگفته اما تاکید می‌کند که اجازه نخواهند داد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا شود... (نقل به مضمون)

خبرنگار شهاب‌نیوز می‌افزاید: البته آقای احمدی‌نژاد علاوه بر پیش‌گویی فوق، ده‌ها پیش‌بینی دیگر هم داشته است که برخی از آن‌ها «درست» و برخی از آن‌ها «غلط» از آب درآمده‌اند. مثلاً وی درباره قیمت نفت در بیست و پنجم تیرماه امسال تاکید کرد «قیمت نفت دیگر به پایین تر از 100 دلار نخواهد رسید، چون عواملی که دست اندرکار بازار نفت هستند، به راحتی نمی توانند چنین اقدامی را انجام دهند و چنین کاری موجب دگرگونی مناسبات اقتصادی جهان خواهد شد». با این حال، کمتر از سه ماه بعد قیمت نفت حدود 50 درصد کاهش یافت و به زیر 65 دلار رسید. یا این که در سخنرانی‌های سال گذشته خود تاکید کرد پرونده هسته‌ای ایران خاتمه یافته و مختومه شده است، اما پس از آن، دو قطعنامه غیرمنصفانه تحریم توسط شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی صادر شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.